lessen gaat goed

Lessen op je eigen vliegtuig is toch wel erg mooi.

Het geeft veel voldoening en mijn instructeur is ook zeer content met het vliegtuig.

Het vliegtuig gedraagt zich voorbeeldig, het trekt goed, stijgt goed, vliegt heerlijk in kruisvlucht.

De glasscockpit biedt inmiddels zijn voordelen. Alleen al het loggen van een heleboel waardes zijn van onschatbaar belang.

Het is met het grote aanbod van informatie nog wel even zoeken en wennen. Zelfs mijn instucteur wordt er nu enthousiast van. En dat terwijl hij een liefhebber van stoomklokken is.

Als ik nu een scherm wissel dan heeft ie al zoeits van "terug naar het oude scherm, ik was er net aan gewend".

 

Het lessen ging voortreffelijk, ik ben inmiddels op 7 maart 2015 geslaagd.

Al met al een super mooie course, eerst bouwen, dan theorie halen, lessen en uiteindelijk geslaagd. Het was wel een mooie leerweg, maar ik geloof ook dat dit de moeilijkste koers is die je kunt lopen. Een Experimental leent zich niet zo goed om het "zware" werk van minder mooie landingen goed vol te houden. Toch heeft mijn Cherry dit goed doorstaan. Natuurlijk ook wel doordat ik halverwege het traject een nieuw onderstel voor heb gemaakt wat wel stevig genoeg is.

Mijn instructeur Gert Post zegt dat wanneer je een Cherry kunt landen dat je dan alles kunt landen. Hij maakt de vergelijking tussen een Cessna en een Cherry als het verschil tussen een trekker en een ferrari. Ferrari's zijn geloof ik ook niet echt gesschikt om in te lessen.