Eerste speedrun

Gas er op en gaan met die banaan

Direct nadat er volgas gegeven wordt neemt de snelheid rap toe tot 50 knopen. Op deze snelheid wil hij echt al van de baan komen en Harry moest hem neer drukken ander was hij met de voetjes van de grond gegaan. Motor presteert goed, vliegtuig houdt goed koers en en de olietemperatuur zakt snel naar de 100 graden. Deze was bij het oplijnen 125 graden. Waarschijnlijk is de koeling dus in orde.

Volgende keer weer proberen.

Een uurtje later deed Marco ook samen met Harry een run. Harry doet nu duidelijk iets rustiger aan. (was hij bij de eerste run een beetje overrompeld door de snelle acceleratie? ik weet het niet.)

Ook deze run gaat goed. Beide hebben we een goed gevoel bij dit voorwerk. De motor presteert op zich goed, maar het toerental  moeten we toch even naar kijken.

Wat tijdens de eerste speedruns opvalt is dat er benzine uit het ontluchtingsgaatje komt. Hier moet ook wat aan gedaan worden. Er wordt een gaatje van 1 mm gebord in de benzinetankdop.

Tijdens de eerste runs constateren we een slechte radioontvangst. Nadat we daar naar gekeken hebben hebben we de ontvangst wel kunnen verbeteren, ook de microfoonlevels wat opgevoerd, maar het zenden is echt niet op niveau. Hier moet nog wat an gedaan worden, al weet ik echt niet wat ik er aan doen moet. Goed, vinden we vast wat op.